E BOOK IRFAN KHAIRI

7.0 Is Here!
iDevAffiliate 7
Price: $99.99 USD



more information

Sunday, July 3, 2011

KEK CHOCOLATE MOIST

Salam hari Isnin buat semua....

Just nak story mori pasal aktiviti hari minggu. Actually jadual agak padat dengan aktiviti tutup kedai dan buat kek. Entah mimpi apa pulak...tiba2 mcm rasa rajin sangat nak cuba pelbagai resepi yang dipaparkan di web www.kongsiresepi.com.

Tapi sebelum tu nak cerita jugakla. Actually saya ni first time menjejakkan kaki ke IKEA di Petaling Jaya tu. Sebelum ni just dengar cerita2 adik2 yang dah pergi kat sana. Hajat hati just nak jalan2 window shopping sebab tak ada hajat pun nak beli. ye lah...kalau nak beli pun buang duit je sebab nak ngantor ke Ipoh bukannya dekat kan. Baikle teman beli kat kedai perabot dekat2 rumah je kan. Jalan, dan jalan, dan jalan....berkenan la pulak dengan dua barang ni. Teman tempek gambor dia kat bawah ye.





haa....ni lah bendanya. Betul2 berkaitan dengan hobi teman iaitu buat kek. Cantik di pandangan teman dan teman pun beli. Memang amat berguna sekali and I very3 the suka...

Okeylah kan....perkakas nak buat kek pun dah lengkap.... kenalah cari resepi pulak kan. Setelah beberapa lama membelek dan mengkaji respi2 kek coklat yang dipaparkan kat web tersebut, saya pun membuat keputusan untuk membuat kek coklat ditambah pula semua barang2 memang tersedia ada di rumah. So....proses bermula. Saya buat 2 kek coklat dari resepi yang berbeza iaitu eggless chocolate cake dan kek coklat kukus. Tak sabar nak makan dan buat perbandingan... dan seperti biasalah kan, cut n paste resepi2 ni dari blog yang lain. saya ni ingat2 lupa...tapi resepi eggless chocolate moist cake tu saya ambik kat http://myroseskitchen.blogspot.com. Mintak halalkan ye. Dan resepi kek coklat kukus tu pulak di http://www.myresepi.com.

ok, jom kita layan gambar2 kat bawah ye.



gambar yang atas ni eggless chocolate cake. Disebabkan untuk makan sendiri je, hiasannya mmg ala kadar je la kan



yang ni kek coklat kukus. I like the tekstur selepas siap dimasak...cantik je



dah siap dibubuh topping....memang yummy. Pilihan pertama saya....of course kek coklat kukus!!!!

1 comment:

nadzirahikraam said...

aii....buln2 poser ni tenok kek cekelat nie....tlan air liur jaa la...sabor....