E BOOK IRFAN KHAIRI

7.0 Is Here!
iDevAffiliate 7
Price: $99.99 USD



more information

Wednesday, March 6, 2013

KENA TIPU!!!!!!

Assalamualaikum semua....

Lately saya agak sibuk kerana saya telah diarahkan untuk bertukar tempat kerja ke negeri lain iaitu Shah Alam. Tapi disebabkan saya memang telah diluluskan cuti belajar untuk tahun ni, maka saya memilih untuk terus proceed dengan study saya. Study saya di UITM Shah Alam akan bermula pada 11 Mac, 2013 selama 1 tahun. Berhubungkait dengan sambung belajar ni, saya pun sibuklah mencari bilik sewa sebab saya berpindah seorang sahaja. Anak dan suami tak ikut. Oleh kerana jarak masa yang sangat singkat, saya memang kelam kabut la sikit nak cari bilik. So...oleh kerana zaman IT yang bertujuan untuk memudahkan kita untuk mencari maklumat, saya pun pergi ke website ibilik.com. Saya dengan tulus ikhlasnya nak mencari bilik yg sesuai, berdekatan dengan uitm dan non-sharing room. So...bila tengok bilik2 yang diiklankan, saya tertarik dengan 1 bilik ni. Cantik gambar bilik yang dia attachkan kat situ. Saya pun call la org yang iklankan kat situ. Nama dia Abdullah Hj. Pi. Saya berurusan dengan call dan sms. Dia suruh masukkan duit booking untuk confirmkan. Saya pun dah terdesak dan terus setuju. lagipun dengar suara dan janji dia mcm baik sangaaaaattttt orangnya (bangsat).
Dua hari lepas bank in duit dalam akaun RHB dia, dia call kata kena bayar rm350 pulak untuk akses parking. Saya pun dengan suci hati dan percaya sepenuhnya, terus bank in dalam akaun maybank pulak sbb susah nak cari RHB bank. Saya janji dengan dia nak jumpa hari ahad sebab saya nak kena kerja kat PUTRAJAYA hari Isnin tu. Punya;ah susah nya nak dapat. Tiba2 dia angkat kata ada kat Kuantan sebab mak mertua dia meninggal. Saya pun bila dengar pasal orang meninggal, rasa mcm lembut hati lah.....Dia mintak masa 3 hari untuk jumpa. Dia suruh saya sewa hotel dulu dan dia kata macam ni " Puan, puan duduk hotel dulu, nanti puan simpan resit tu. Tak pe..saya akan bayar. Saya keluarkan duit saya pun tak pe, kerana ALLAH"

Berani dia menggunakan nama ALLAH kan.....dan sekarang dah 3 hari, saya sms dan call langsung tak angkat2. Semua masuk voice mail. Hari ni memang mood saya sangat2 down...sedih, stress dan mcm2 lagi. tambah2 saya berseorangan di sini dalam mengharungi dugaan macam ni. Saya berdoa semoga ALLAH (swt) membalas perbuatan lelaki ni dan juga semua penipu2 lain kerana menganiayai orang lain. Dia ingat senang ke kita nak cari duit dan simpan duit nak bayar sebanyak tu pada dia......

Jadi, berdasarkan pengalaman saya sendiri kalau anda nak cari rumah sewa, bilik sewa atau nak beli rumah, siasat la betul2 owner tu. Mintak la S&P jual beli rumah ke untuk confirmkan tuanpunya. Kalau perlu tengok IC dia untuk confirmkan supaya tak jadi mcm saya dan org2 lain yang telah ditipu.

"YA ALLAH.....semoga penipu2 ni akan menerima balasan atas perbuatan mereka"




Iklannya seperti ini...
BILIK ADE DI AREA - AREA BERIKUT :-
1. Bangsar - Pantai Hill Park Condo
2. The Heritage Residences CONDO - BERHADAPAN THE MINES
3. BANDAR SRI PERMAISURI - Vista Amani Condo
(tapi dalam kes saya di Kristal Kondo, Shah Alam)
*** HANYA UNTUK WANITA BERKERJAYA@KERJA TETAP SAHAJA.
*** STUDENT BOLEH JUGA TETAPI JIKA AHLI RUMAH TERSEBUT SETUJU.

KELENGKAPAN RUMAH :-
- AIR COND SETIAP BILIK
- SET SOFA
- SET MEJA MKN
- SET PERABOT RUANG TAMU
- RUMAH ADE ALARM N LOCENG
- RUANG SOLAT JUGA TELAH DI SEDIAKAN (RENOVATION)
- WIFI ADA
- LANTAI MARMAR BARU TUKAR...WARNA BIRU.
- DAPUR LENGKAP BERKABINET & BOLEH MEMASAK.
DI LARANG :-
MEROKOK!!
ARAK!!
BAWAK LELAKI BUKAN MUHRIM!!
BERJUDI!!
BERPARTI DI RUMAH!!

- PERLU BOOKING Deposit
- PERLU BG CONTACT SESEORANG SBG PENJAMIN(RUJUKAN)
- PERLU DEPOSIT 2 BULAN SBB RAMAI SGT YG MAHU JD SYSTEM SIAPA CEPAT DIA DAPAT.BANK IN @ BY HAND MENGIKUT KEADAAN LOKASI SY & ANDA.

44 comments:

atie ishak said...

bape ringgit semua nyah bank in?
meh no fon dia nak call.

Anonymous said...

Kesian akak,, saya bersimpati..
Terimakssih byk2 sebab akak post entry ni, membantu sangat2 org lain yang hampir ditipu lelaki tak guna tu.. :(

Fzh said...

Saya pon kne tipu dgn org yg sama 2 hari lepas.habis duit tp xdpt masuk rumah.akak buat report ke?tolong contact saya 0174820229

Anonymous said...

Saya pon terkena ngan org ni..jom kita kumpul sape yg terkena.. biar jd muka depan myMetro

Anonymous said...

sekarang no phone dia 0172785654

Anonymous said...

saya pon kena tipu.. dah bank in RM300 kt penipu ni. dah buat report polis

Anonymous said...

Synpun kn tpu..rm350...ngn org ni...kes sy. Kt dputra kelana jaya...

Anonymous said...

Saya kena tipu juga. Location, Alpha Villa Wangsa Maju. Burn deposit 1k lebih!! Ya Allah, kami teraniaya.. BEWARE!

Anonymous said...

saya pon kena tipuuuu...baru semalam...die kate takde kat kl ...sy sebab desperate sgt nk cari bilik terus la transfer utk booking..460..jom buat repot polis ramai2..tadi pegi cek kat bank org bank cakap mmg banyak orang transfer dkt akaun budak ni..he just 20 ++..smlm kate ni akaun ayah die..tolong buat repot polis so that polis dapat siasat

Anonymous said...

Makin rancak dia menipu....jgn sampai org lain kena lg

Anonymous said...

Name : Abdullah B. Hj Pi
Nric : 871115-52-5995

tu no ic budak haram tu

Aini Marisha said...

Report polis saya dah buat...harap pihak polis ambil tindakan segera. Tak sangka rupanya ramai yang kena tipu dengan dia. Mari kita sama2 berdoa dalam bulan Ramadhan yang mulia ni semoga ALLAH s.w.t membalas dengan setimpal penganiayaan dan penipuan yang dia lakukan.

Azue-Chan~~ said...

Saya pun dh terkena jugak kak..rm450..lokasi putrajaya..kat ibilik jugak..dia kata num akaun ayah dia punya.sengal wa bangsat.celaka sgt..saya doakan dy mati kena langgar trellar...geram sgt.dh buat report polis pun.penipu ni ambik kesempatan atas keterdesakan kita nak dptkan bilik or rmh sewa.x pasal2x saya phobia nak online shopping or apa2x transaksi yg memerlukan transfer ni.

Azue-Chan~~ said...

Saya pun dh terkena jugak kak..rm450..lokasi putrajaya..kat ibilik jugak..dia kata num akaun ayah dia punya.sengal wa bangsat.celaka sgt..saya doakan dy mati kena langgar trellar...geram sgt.dh buat report polis pun.penipu ni ambik kesempatan atas keterdesakan kita nak dptkan bilik or rmh sewa.x pasal2x saya phobia nak online shopping or apa2x transaksi yg memerlukan transfer ni.

Unknown said...

Saya ada berurusan dengan abdullah hj pi tu tadi. Orang yang sama jugak ke ni. Sewa bilik kt Apartment Vista Angkasa single room dkt site iblik. Dia suruh transfer dulu since ramai orang dah call.
Kalau orang yang sama, memang sgt weird kalau dia masih buat keje ni. Mungkin belum ditangkap.

Terima kasih sangat2 akak. Hampir2 nak transfer dh duit tadi.

Aini Marisha said...

Nasib baik Ummu Hanisah tak sempat transfer lagi. Akak memang dah buat report polis, nampaknya lelaki ni masih lagi berkeliaran. Harap2 semua yang terkena buatlah report polis and please berhati2....google dulu nama orang tu bila nak transfer duit - Aini Marisha

Aini Marisha said...

@Anaconda081 akak nasihatkan buat laporan polis. BAgitahu pada pihak polis yang ramai dah kena tipu...apa yang diorang dah buat. Takkan tak dapat trace. Nombor telefon ada, nombor akaun pun ada....

AnNur dan Meow said...

Ramai pulak yg buat perangai sebegini,teringat kisah kak Aini pergi ke Langkawi tempohari pasal sewa homestay tu kan,org meraih kekayaan dgn cara penipuan,bagus biar umum tahu umpama kita beri amaran di pokok sana ada sarang lebah supaya org tak kena sengat

Aini Marisha said...

Tu la AnNur...geram betul la sebab tak serik2 lagi dia menipu orang. tak ingat mati betul. Harap2 cepat la dia kena tangkap dgn polis.

Unknown said...

Harini dia baru lepas tipu kawan sy. Kami kerja hotel. Dia regular guest dekat hotel kt melaka tmpt keje kami. Dia memang nampak baik. Mcm org alim2 selalu pakai kopiah dgn baju melayu.. Harini dia lesap dgn duit RM230 , hp android sebijik dan dvd player.. Tak sangka . Sbb luaran nmpak alim .. Sy rasa dia masih aktif buat kerja mengencing org ni.. Dan mungkin masih ada di dlm melaka lg. sy dh check cctv dan snap muka dia.. Jaga lah !!!

Unknown said...

Cik nurul ain.. Boleh sy tahu apa nama hotel tu? Ada info apa2 tak pasal die ni?

Anonymous said...

saya dan kawan saya baru kena tipu dgn dia utk bilik sewa di pelangi condo damansara. dah buat report polis dan bila polis check no akaun maybank diorang kata tiada dlm rekod polis. maknanya tiada org yg pernah buat report pasal dia guna no akaun maybank tersebut. mohon semua tlg report jika dah tertipu dgn dia

Anonymous said...

Saya pun kena tipu dgn org ni. Nama sedap tp tak sesedap perangai. Kami student dan bayar guna duit pinjaman, skrang dia hilang mcm tu je. Ckp kat kuantan konon. Pdahal sedap mkn duit haram.sekarang kami tak jumpa lagi rumah sewa dan tumpang rumah org.

Anonymous said...

Saya baru je kena tipu. Baru je petang tadi. Lepas transfer baru check nama kat google. Skrg ws n call x boleh reach . Ya Allah sabar jelaa. Banyak saya transfer tu

Haziw said...

[04:30, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Kafie laknatullah
[04:30, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Pergi neraka.jahanam kau
[04:30, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Xberiman pada qada dan qodar
[04:31, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Semoga kau ditempat kan di bersam para taghut dan abu lahab
[04:31, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Allah xampun dosa selain syirik
[04:32, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Aku laknat kau demgam laknatullah tgok allah berluasa ke.kau berkuasa
[04:32, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Nmpak macam.ada akal
[04:32, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Setiap.yg berlaku fah tertulis
[04:32, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Belajar agam dr buain sehingga loan lahad
[04:33, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Halal bagi.umay.islam rampas harna org ug ada sifat kafir macam.kausevmoga kau batalkan niat
[04:33, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Kembali pada allah
[04:34, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Minglin kau.akan fpat yg leboh baik
[04:34, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Jiika buka rezeki lau
[04:34, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Xkn dpt laknat
[04:34, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: No aku bg salam.laknak
[04:35, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Sammekon keatasa kamu
[04:35, 3/9/2018] Manusia Berkepala Babi: Tak.layak.org macam.kamu dapat addalamnualaikum


aku lepas hantar gambar dia dengan ic dia,aku pulak kena marah,kebabian apa kah ini... ajaran sesat mcm lahanat... maybe gmbar dgn no yg aku bg tu btl,dia jd takut

Anonymous said...

Awak nk detail die boleh ...sy dah tahu die duduk mane skang dan buat ape skang...

Anonymous said...

Sesiapa yg nak detail boleh pm..sy dah tahu die duduk mane n buat ape skang... lokasi melaka.. all detail sy ade

Anonymous said...

Mangsa2 yg tertipu... nk tahu detail,lokasi,rumah scammer ni boleh pm... just put ur phone number at comments. Sy akan pm semua...kiter semua tuntut balik duit kiter semua

Anonymous said...

Hati hati dengan nama ini muhammad haikal hai nombor akaun 162311834555 - maybank..seorang penipu.jangan beeurusan dgnnya

Anonymous said...

cuba share pic cctv tu sikit nk tgk rupe orgnya. boleh berhati- hati kalau terjumpa

Anonymous said...

nie profile fb dia https://m.facebook.com/profile.php?id=100026751671773

Anonymous said...

cari dalam facebook. dia guna nama amirul mukminin. skarang modus operandi baru. sewa kereta/driver murah melaka.

Anonymous said...

scammer menganas kembali. hati2 warga melaka. amirul mukminin @abdullah hj pi https://m.facebook.com/Kereta-sewadriver-melaka-murah-2031995757117407/

Anonymous said...

dengar crita dia ni baru kawin balik...hoho

Anonymous said...

Dia ni dah berapa kali kawin? Ni second wife ke?

Anonymous said...

SALAM SMUA.WEYHHH.HTY2.BUDAK TU BAWAK PISTOL WEYH.SMLM DIE DTG UMAH AKU .MASA RU YANG ADA KAT UMAH MAK NGN ANK SDARE JE.NSIB TAK PAPE.DYE DTG NGN 4 OTG CINA NGN INDIA SRG.CKP NK CARI ORG YG FITNAH DIE KT BINI DIE.THEN AKU BALIK TGOK2 DIE TRUS TAMPAR MUKA AKU,AKU DAH BUAT REPORT DAH.DIE NAIK HONDA WARNA HIJAU.

abdulMuiz Chulan said...

sesiapa yang ada maklumat tentang Abdullah Bin Pi ni sila hubungi saya 0183551456. Saya akan ambil tindakan.

abdulMuiz Chulan said...

boleh fwdkan gamba dia pada saya 018 3551456

Anonymous said...

Sesiapa ada info pasal abdullah bin hj pi ni sila pegi report ke balai polis berhampiran. Manusia macamni mmg kena sumbat dalam penjara. Baru xde lagi mangsa baru nanti

Anonymous said...

Ni mcm abdullah bin hj pi tulis sdiri je..haha.komen utk diri sdiri ke brader?

Anonymous said...

Dia ni selalu guna nama samaran sebagai Putera mohd ashraf..slalu tipu org kata dia ni kerja penulis skrip kononnya.. Dia slalu ada di melaka, johor, pahang, kl di sekitar jinjang atau kepong. Korang bleh google nama tu kalo nak tgk muka laki tak guna ni.. Berhati2 lah..

Anonymous said...

Syaitan bertopengkan manusia.. Moga mendapat laknat daripada Allah swt dan hidup merana seumur hidup

Anonymous said...

Moga satu hari cacat seumur hidup. Aminn

Azura Jusnin said...
This comment has been removed by the author.