E BOOK IRFAN KHAIRI

7.0 Is Here!
iDevAffiliate 7
Price: $99.99 USD



more information

Sunday, April 28, 2013

Iron man 3

Assalamualaikum....

Kali ni entry saya pasal nak review cerita Iron Man 3. Cerita2 sebelum ni Iron Man 1 and 2 memang saya dah tengok so tak boleh la miss yang ke 3 kan. So excited tengok preview filem ni. Kebetulan 27hb april suami berkursus di Butterworth dan kami bermalam  di sana. Apa lagi...bagi mengisi malam2 kami kat sana, kami decide nak tengok wayang (favourite's family activity).  Beberapa kali tanya...kebanyakan tiket full. Yg ada kerusi depan sekali. Walaupun kami ni eager sangat nak tengok cerita ni tapi bab kerusi paling depan tu x sanggup la jugak nak beli....nanti mengurangkan keasyikan nak menghayati cerita tu.

So lastly kami dapat tiket pukul 12.45 tgh malam di tgv sunway mall. Pukul 12.30 malam kami dah sampai kat panggung. Punyalah ramainya org waktu tengah2 malam tu....dasyat betul penangan filem ni. Kaya la pengarah dan pelakon2nya kan.

Okey....filem pun start. Mata yang mengantuk terus dipujuk untuk bertahan sehingga habis cerita. Okey....dah habis tepat pukul 3 pagi. Kami semua bergegas keluar. Saya dan suami diam membisu sampai la masuk dalam kereta. Saya macam dah dapat agak apa yang bermain dalam fikiran dia. And maybe dia pun tahu apa yang saya fikirkan. And....it's true bila dia tanya saya " best ke??"

Dan saya apa lagi....jawablah macam ni.

" macam ada yang kurang kali ni. Saya berpendapat filem iron man kali ni macam kurang menarik. Saya x puas tengok sebab tak banyak aksi2 dan klimaks yang membuatkan kita tak senang duduk di kerusi macam cerita transformers ke....Die Hard 4 ke....sequel Born ke..... saya rasa macam hambar. Di permulaan cerita macama boring sikit sebab  banyak flashback punca iron man diserang. Banyak perbualan biasa.....sehinggakan saya ternanti2 bila nak lawan ni? Satu lagi....terlalu kurang aksi Tony Spark lawan guna baju besi dia sebab sistem asyik default jek. Kesimpulannya saya x dapat kepuasan bila tengok filem ni. Macam mana saya nak cakap ye....senang cerita x ada "wow effect" bila keluar dari panggung. Even cerita animasi The Croods pun sangat2 best dalam tema ceritanya. Bila keluar dari panggung suami x habis2 cakap cerita  animasi ni best....faham maksud saya kan. Cerita Iron Man ni kan memang dah kita faham penuh dengan kisah lawan2 yg sangat hebat dengan teknologi2 canggih yang Tony Stark design sendiri. So....startkan dari awal and make the audience rasa sangat WOW sepanjang cerita. Anyway.....bukan semuanya x best kan. Bila part lawan tu memang best la kan. Dengan robot2 yang canggih dan teknologi yg advance....I'm impressed. 

Okeylah....stop dulu psl Iron Man 3. Just to say....ni hanyalah pandangan dan ulasan saya sebagai penonton biasa dan saya bukanlah pakar atau pengkritik berpengalaman ya. Takut jugak kalau peminat fanatik Iron Man movie atau peminat Robert Downey marah pulak nanti sebab lain orang lain pandangannya kan. Macam kakak ipar saya...dia dah tengok dan dia suka sangat filem ni dan ulasan dia adalah "yang ke 3 ni adalah yg paling best dari yg sebelum2 ni".

So....What's say you?

No comments: