E BOOK IRFAN KHAIRI

7.0 Is Here!
iDevAffiliate 7
Price: $99.99 USD



more information

Tuesday, December 12, 2017

Novel Selingkuh dan Harapan - Self Published Author

Assalamualaikum semua,

Novel Selingkuh dan Harapan telah selamat diterbitkan. Novel Selingkuh terbit pada tahun 2016 dan novel Harapan tahun 2017. Alhamdulillah, Allah permudahkan segala urusan penerbitan 2 novel ini walaupun ia adalah percubaan berani mati saya untuk self-publish novel saya. Tidak dinafikan sekarang ramai penulis mengambil langkah yang sama iaitu self-publish. Banyak faktor sebenarnya kenapa penulis ambil tindakan untuk self-publish karya mereka. Senang cerita, saya senaraikan sebab-sebabnya di bawah. senarai ni adalah pendapat saya sendiri, iaitu melihat dari situasi yang ada di sekeliling dan dari luahan kawan-kawan penulis.

1. Kecewa asyik ditipu penerbit - royalti tidak dibayar/dibayar sedikit atau karya diciplak oleh penulis.
2. Pasaran novel yang merundum.
3. Penerbit tidak mempromosikan novel mereka.
4. Karya ditolak oleh penerbit.
5. Penerbit tidak berpuas hati kerana karya diedit dengan banyak oleh editor/penerbit.
6. Ingin kebebasan dalam berkarya dan keuntungan yang lebih.
7. Ada follower yang ramai dan yakin boleh jual sendiri.

Alahai, berterabur je senarai tu kan. Tapi overall, itu lah sebab-sebab kenapa penulis ambil keputusan terbit sendiri. Saya rasa sebab di no. 1 sampai no. 4 adalah sebab utama lah.

Soalan seterusnya, mesti ada yang bertanya "senang ke nak terbit novel sendiri ni?"
Jawapan saya, dalam next entry insyaAllah saya akan tulis pengalaman saya menerbitkan novel sendiri ya...saya juga akan ceritakan susah dan senangnya, pro and cons nya. Right now..jam sudah tunjukkan pukul 1.00 tengahari. And it is time for my short nap sebelum nak sambung kerja pukul 2 petang nanti. Adiosss.

Oh ya, lupa pulak...novel Selingkuh dan Harapan ni adalah novel yang bersambungan. Kalau dah baca novel Selingkuh, wajib baca novel Harapan ya. Kalau nak harga yang lebih berbaloi, belilah set kombo 2 novel ni. Sekarang saya offer RM55-00 untuk 2 novel ini (termasuk bayaran pos). Nak ke tak nak ni? Stok terhad. Ada dalam 50 buah saja lagi. Lepas ni saya nak berehat sekejap dari promot dan menulis novel sebab nak tumpukan pada 1 projek menulis novel berbentuk sejarah.Tolong doakan projek tu berjaya disiapkan on time ya. Tq semua....

P/s: kenapa cover novel Selingkuh warna hitam dan kenapa cover novel Harapan warna putih....semuanya ada maksud tertentu. Kalau nak tahu dan nak faham maksud pemilihan warna ni, kena lah baca novel-novel ini ya. 😊😊😊😊

RM55 (termasuk pos) untuk SM dan RM60 untuk SS




No comments: