Tuesday, January 2, 2018

RANDOM TEASER "LELAKI BUAT ELLYSSA"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
“Cik Ellyssa nak pergi mana?” tanya Azrul apabila gadis itu mula melangkah.
“Saya nak masuk bilik,” jawab Ellyssa tanpa menoleh.
“Cik Ellyssa…,” Azrul memanggil lagi. Kali ini gadis itu memberhentikan langkahnya kemudian berpaling mengadap Azrul.
“Kenapa? Awak nak ikut saya sampai ke bilik ke?” Sengaja Ellyssa ingin melepaskan sakit hatinya dengan menyindir begitu.
“Tak lah sampai begitu sekali. Cuma… kalau Cik Ellyssa masih ingin berada di sini, saya nak minta izin Cik Ellyssa untuk ikut bersama supaya saya dapat memantau keselamatan Cik Ellyssa,” jelas Azrul. Gadis itu tidak menjawab. Tunduk seketika seperti memikirkan sesuatu.
“Nanti saya call awak.” Itu sahaja jawapan Ellyssa. Dia meninggalkan Azrul yang terpinga-pinga kurang faham dengan maksud kata-kata itu.
“Apa la susah sangat nak bagi jawapan. Jawab ya atau tidak aje kan senang. Ni tergantung macam tu. Confuse aku,” bebel Azrul. Namun gadis itu terus meninggalkannya tanpa menoleh lagi.

No comments: