E BOOK IRFAN KHAIRI

7.0 Is Here!
iDevAffiliate 7
Price: $99.99 USD



more information

Thursday, March 6, 2014

PERCUBAAN MENJAHIT PEPLUM


Assalamualaikum. ..sebelum tidur nak kongsi cerita hari ni. Jahit peplum. ...hihihi. Ni percubaan pertama saya jahit peplum setelah berhari-hari menelaah cara menjahit peplum dari blok Cik Sue kita. Kalau nak belajar jugak, boleh klik link ni ya KEDAI JAHITKU. Memang baik sungguh Cik Sue tu sebab sudi berkongsi ilmu jahitan dia, siap ajar buat pola, gunting kain semua. Saya buat pola peplum ni memang rujuk sepenuhnya nota Cik Sue. Memang la susah nak faham kalau belajar x berguru ni tapi pelan2 saya cuba buat dan akhirnya siap jugak. Terima kasih byk2 Cik Sue.  Semoga rezeki Cik Sue dlm bidang jahitan bertambah murah. 

Saya ni menjahit untuk baju sendiri saja, al maklumlah..., badan comel2 mcm gini susah sikit nak cari saiz kat kedai kalau yg dah ready made tu. Hajat hati teringin jugak nak  pakai baju berfesyen2 ni. Lagipun saya ni memang malas sikit nak pergi bershopping keluar masuk kedai semua. Tambah sakit hati kalau semua baju yg diorang jual tu utk org yg ramping2 bak kerengga je. Satu lagi sebab, bila buat sendiri ni saya bolehlah adjust mana yg patut, buat longgar2 supaya lebih menutup aurat kan. 

Actually, nak tempah pun boleh. Tapi kalau last2 minute tiba2 je kita decide nak baju baru nak pergi kenduri ke, takut tak sempat siap pulak kan. Lagipun upah jahit sekarang dah mahal. Saya faham tugas menjahit bukan senang. Memang susah....jadi saya x nak la komen byk2 pasal upah menjahit ni. So, utk menjimatkan kos saya cuba lah jahit sendiri baju2 saya. Banyak jimatnya tau. Kos kain tak sampai pun rm 40.00. So dengan rm40.00 tu saya boleh dapat sepasang baju yg kalau dibeli di kedai harganya mungkin mencecah rm100++. Tu pun kalau ada saiz saya la....

Okeylah. Mata dah ngantuk ni. Selamat malam semua. Kalau ada salah dan silap dalam penulisan saya, saya minta maaf byk2 ya. 

1 comment:

atie ishak said...

hihi..berbadan comel ye...comel sangattttttt!