E BOOK IRFAN KHAIRI

7.0 Is Here!
iDevAffiliate 7
Price: $99.99 USD



more information

Sunday, March 9, 2014

PESAWAT MAS MH370



Assalamualaikum. ..

Sejak berita kehilangan pesawat MAS MH370 Sabtu yang lepas, sebagai seorang manusia yg normal dan prihatin, pasti kita akan turut berasa sedih walaupun tidak ada saudara mara atau sahabat kita yang berada di dalamnya. Sehingga sekarang, masih tiada berita tentang nasib penumpang dan anak kapal. Marilah sama-sama kita berdoa semoga ALLAH s.w.t memudahkan tugas para penyelamat untuk mencari petunjuk dan jalan keluar tentang apa yang sebenarnya telah terjadi kepada pesawat tersebut.

Kepada orang2 yang tidak berkenaan, sila hentikan sebarang spekulasi yang mengaitkan tragedi ini dengan perkara2 yang di luar pengetahuan anda sendiri. Apa yang patut anda lakukan sekarang adalah berdoa supaya pesawat ini dapat ditemui seterusnya meleraikan kesedihan dan kegelisahan kaum keluarga yang terlibat. Jangan ditambahkan kesedihan mereka dengan cerita2 kontroversi yang anda tulis hanya kerana ingin memuaskan nafsu marah anda sendiri.  Berfikir menggunakan akal fikiran yg waras. Jangan hanya disebabkan seorang manusia biasa yang tidak ada langsung keistimewaannya, anda kaitkan pula dengan nasib hidup dan mati manusia2 yg lain.

Tunggu pengumuman dan berita yang sahih dari pihak bertanggungjawab yang terlibat dalam operasi menyelamat. Mereka sedang cuba sedaya upaya mereka untuk mengesan pesawat tersebut.


Sekali lagi, saya menyeru supaya kita terus berdoa dan berdoa.



No comments: