E BOOK IRFAN KHAIRI

7.0 Is Here!
iDevAffiliate 7
Price: $99.99 USD



more information

Monday, January 1, 2018

LELAKI BUAT ELLYSSA - NOVEL BARU



LELAKI BUAT ELLYSSA
Rashdan hampir menahan teksi apabila tiba-tiba sebuah kereta Kancil berhenti di hadapannya. Seorang gadis manis tersenyum lebar kepadanya dan terus menjemputnya naik.
“Adik dah beli kereta ke?” tanya Rashdan. Dia teruja melihat kereta yang telah dibeli oleh adiknya itu.
“Kereta second hand je abang. Senang nak bawak mak pergi hospital,” jawab gadis manis itu. Rashdan mengangguk. Mendengar nama emak membuatkan dia terdiam seketika.
“Kita balik kampung ya bang. Mak mesti rindukan abang,” ujar gadis itu. Rashdan hanya mendiamkan diri.
“Abang ada kerja di sini. Dah selesai baru abang balik. Nanti adik kirim salam aje pada mak. Lagipun…mana adik tahu mak rindukan abang? Bukankah mak yang halau abang dulu. Adik dah lupa?” ujar Rashdan dengan wajah serius.
‘Abang…, dah lama sangat hal tu. Lagipun…, masa tu abang jugak yang salah kan. Ayah pun dah meninggal. Mak pun dah uzur. Baliklah abang. Walaupun mak tak cakap tapi adik tahu dia rindu dan sayangkan abang,” pujuk gadis itu lagi.
“Biar abang selesaikan kerja abang dulu.” Rashdan masih tegas dengan keputusannya.
“Adik dah dapatkan semua maklumat yang abang suruh cari tu?” Tanya Rashdan selepas mereka mendiamkan diri seketika.
Gadis itu mengangguk.
“Bagus…,” ujar Rashdan. Tangannya menepuk peha adiknya itu beberapa kali.
‘Apa yang abang nak buat lagi ni. Abang baru aje keluar dari penjara. Abang janganlah buat perkara-perkara yang salah lagi ya,” pujuk adiknya lagi.
“Abang tahu lah apa yang abang nak buat. Adik jangan risau dan jangan bagi mak risau pasal abang,” jawab Rashdan.
Gadis muda itu mengangguk lemah. Dalam hati dia masih bimbang akan rancangan yang akan diambil oleh abangnya. Dia juga serba salah untuk memaklumkan berita mengenai abang kepada emak mereka di kampung. Nampaknya apa yang diharapkannya tidak menjadi kenyataan. Abang yang telah dihukum penjara selama 3 tahun nampaknya masih tidak menunjukkan perubahan yang diharapkan oleh mereka sekeluarga. Masalahnya sekarang, dia bimbang kerana dia juga turut dipaksa untuk membantu abangnya.
“Hantarkan abang ke alamat ni.” Tiba-tiba Rashdan menghulurkan keratan kecil kertas yang bertulis alamat seseorang.
“Rumah siapa ni bang?” tanya gadis itu. Semasa kereta berhenti di lampu isyarat, gadis itu cuba membaca alamat yang diberikan.
“Adik tak perlu tahu. Adik hantarkan aje abang ke situ dan adik terus balik rumah,” jawab Rashdan dengan nada serius...

* Rashdan ingin membalas dendam....tetapi kepada siapa dan kenapa? Ingin tahu kisah selanjutnya? Jika nak, terus menyokong novel ini ya...jika ada banyak sambutan, insyaAllah ia akan diterbitkan. Terima kasih....😍😍

No comments: