E BOOK IRFAN KHAIRI

7.0 Is Here!
iDevAffiliate 7
Price: $99.99 USD



more information

Wednesday, April 24, 2013

Chocolate souffle

Assalamualaikum semua....
Minggu lepas saya buat chocolate souffle lagi. Actually dah 3 kali saya buat tapi asyik lupa je nak tulis dalam blog. Kadang2 gambar hilang la, dah habis makan and x sempat ambik gambar la...macam2 la alasan kan. Ok, kali ni saya berjaya postkan entry psl masak soufle ni. Saya sekeluarga suka souffle ni sebab lembut and penuh rasa coklat. Actually nak buat pun senang. Resepi yang saya ikut saya ambik dari website masakan ni .
Untuk senang, saya dah ambik gambar resepi tu dan attachkan kat sini. Gambar soufle ug cantik tu dari website tu dan yg comot tu yg saya buat......nama bekas tu org panggil ramekins. Dibuat dari tembikar sbb tahan panas. Actually ramekins tu yg warna putih tu je. Yg bekas besar gedabak tu saya guna sebab dah x cukup bekas. Dari kajian saya, kalau bancuhan lebih, carilah mana2 bekas yg dibuat dari tembikar dan boleh guna untuk masak souffle ni ye....tp make sure Chef Ramsay x nampak ye. Kalau nampak habisla kena maki hamun....

2 comments:

atie ishak said...

tolong buat kan...mengidam ni!!!

aini marisha said...

Hehehe....tu yang lomah den dongar