E BOOK IRFAN KHAIRI

7.0 Is Here!
iDevAffiliate 7
Price: $99.99 USD



more information

Tuesday, September 3, 2013

Manuskrip Baru...

Assalamualaikum semua....

Salam 1 Malaysia. Apa khabar? Anda sihat?....Hehehhe.....ini adalah ayat yang selalu anak saya ucapkan bila balik dari sekolah. Agaknya ini adalah ucapan-ucapan yang cikgu-cikgu kat sekolah selalu ucapkan jugak kot. Tapi sweet kan......benda yang baik eloklah kita kongsi2 kan...kan kan.

Okeylah. Entry kali ni saya nak share pasal manuskrip baru saya. Kalau anda ada baca posting saya sebelum ni, saya ada bagitahu yang manukrip saya yang terbaru dah siapkan. Saya pun dah pos kan ke Alaf dah pun. So...saya nak kongsi sikit2 la pasal cerita baru saya ni. Sinopsis dia lebih kurang macam ni ya:

Amira Saira yang baru balik dari oversea sebab ikut ayah dia yang sambung belajar menjadi pelajar baru di sekolah yang sama dengan Faizal.  Faizal ni hero nakal kat sekolah tu. Boleh kata satu sekolah kenal dia la. So sebagai pelajar baru memang wajiblah Amira kena buli dengan Faizal. Tapi Amira ni lain dari yang lain. Dia juga pantang dicabar. So banyak lah kisah2 yang berlaku antara diorang kat sekolah. Kisah cabar mencabar kat sekolah antara mereka akhirnya telah menyebabkan kedua2 mereka terpaksa bertukar ke sekolah lain. Mereka berpisah dengan perasaan dendam dan sakit hati yang mendalam. 

Selepas tamat sekolah dan masing2 bekerja, mereka berdua ditakdirkan bertemu semula dan bekerja di balai polis yang sama. Kali ini Faizal bukanlah lelaki kurus kering yang selalu diejek Amira semasa di sekolah dulu dan Amira Saira juga bukanlah lagi gadis montel yang suka dibuli oleh Faizal dulu. Faizal kini adalah pegawai atasannya dan Amira terpaksa patuh kepada setiap arahan yang Faizal keluarkan. Tetapi apa yang masih tidak berubah adalah rasa dendam dan sakit hati antara mereka sehingga menyebabkan kisah2 semasa sekolah dulu sering menjadi ungkitan mereka......

So...apakah kisah yang sebenarnya berlaku antara mereka di sekolah sehingga menyebabkan mereka terpaksa bertukar sekolah? Apakah sebenarnya yang berlaku kepada Faizal sehingga dia bertindak nakal dan mengusik semua pelajar di sekolah itu? Siapakah Rina di hati Faizal dan siapakah pula Syamil di hati Amira. Adakah mereka akan terus berperang dan mempertahankan keegoan masing2 untuk menunjukkan bahawa mereka lebih hebat antara satu sama lain? Atau adakah keegoaan itu akan runtuh dan menyatukan hati mereka?


Kalau nak tahu kisah selanjutnya, kena tunggulah pihak Alaf  21 luluskan manuskrip saya ni. Tajuk yang saya pilih untuk cerita ni adalah "Akukah Yang Ego".  

Nanti saya akan sharekan beberapa bab manuskrip tu untuk tatapan semua ya. 

Doa saya semoga usaha saya ni akan berhasil.....sila beri sokongan anda ya. Terima kasih....

2 comments:

Unknown said...

Wah, best ni..cerita polis2..jarang baca..semoga di luluskan cepat2 ya.. gud luck :)

Aini Marisha said...

Thanks Nana Billa....hopefully editor luluskan cepat2